Referenties

Jongen met concentratieproblemen en moeite met het uiten van emoties 7 jaar

Sinds de individuele begeleiding merken wij dat hij beter met zijn gevoelens om kan gaan. Boosheid is een stuk minder geworden. Hij zet meer de gele pet op en durft meer te vragen op school en aan vreemden, zoals bijvoorbeeld in de winkel. Hij heeft een goede zelfreflectie. Concentreren en stil zitten in de klas gaat beter, maar zal altijd een punt van aandacht blijven.

Meisje dat gepest werd en voor zichzelf wilde opkomen.

Hoi Daniëlle, Het gaat best aardig met haar. Ze heeft afstand genomen van een paar meisjes met wie ze veel om ging, maar wat voor veel onrust zorgde. Ze gaat nu met andere meisjes om, en dat gaat een stuk beter. Ze ziet nu in dat het voor haarzelf ook fijner is om met meisjes om te gaan die haar accepteren. En niet steeds de strijd aan gaan om bij een populair kliekje te horen. Ze vond je trainingen erg leuk. Ze heeft er zeker wat aan gehad. De fles staat ook nog steeds in huis. Op sociaal vlak is het heel goed voor haar geweest. De tips uit het kwartet waren goed. Op een fijne manier dingen bespreekbaar maken. Er hangt ook nog altijd een tekening op de kast bij haar bed van het blije meisje wat ze tekende.

Een gevoelige jongen die voor zichzelf wilde opkomen. Hij heeft de weerbaarheidstraining gevolgd.

Fijn dat je er nog naar vraagt, T maakt het goed. Soms gebeurt er wat op school en zit hij even niet lekker in zijn vel maar hij probeert het op te lossen en heeft zeker bij Juntos daar goede handvatten voor gekregen.Hij durft zijn menig eerder te geven en zeker de oefening rots helpt hem goed .We zijn blij dat T de cursus heeft gevolgd. Lopen we in de toekomst nog vast dan weten we je te vinden. Succes verder met je praktijk.

Jongen met werkhoudingsproblemen. Snel afgeleid en zwakke concentratie

Hallo Daniëlle,
Het gaat heel goed met J. Hij zit goed in zijn vel en op school gaat het heel erg goed. Zo goed dat hij alleen maar voldoendes op zijn rapport had voor de werkhouding en concentratie. Vorig schooljaar stonden er namelijk 8 onvoldoendes op. Hij was zo trots en wij natuurlijk ook! Ook tijdens het 10 minutengesprek vertelde de juf dat het heel goed met J gaat. Hij had pas weer uit enthousiasme door de klas geroepen. Hier had de juf met hem over gesproken en sindsdien heeft hij dit niet meer gedaan. Verder gaf ze aan dat ze het heel knap vindt, dat wanneer Jeen som lastig vindt, hij (ondanks dat hij in aanpak 3 zit en al eerder mag beginnen) uit zichzelf meedoet met de instructie van aanpak 2. De aandacht bij het zelfstandig lezen is wat minder, maar tijdens het klassikaal oefenen doet hij hier vol enthousiasme aan mee. Wij merken dat we hem wel moeten blijven stimuleren bij het werken aan de weektaak van rekenen. Wij zijn heel erg tevreden over jouw begeleiding. Wat we als heel fijn hebben ervaren is dat je Jop verschillende manieren steeds hebt laten ervaren dat hij zich wel kan afsluiten en kan concentreren. En als dit een keer niet lukte, hem zelf hebt laten nadenken en ontdekken hoe dit kwam. Ik vond het heel fijn om na iedere afspraak even kort te bespreken wat je met hem had geoefend. Fijn om iedere keer een verslag te ontvangen.We vonden het heel prettig dat je ook bij J in de klas bent wezen kijken.

Meisje van 9 met verschillende angsten en boosheid.

Hoi Daniëlle, Idd het vaarseizoen gaat weer beginnen. Maar bij L is er nu al wel die bewustwording van het Steiger.   Ze weet nu beter om t op te lossen. Misschien duurt t weer paar weekjes, maar ze weet nu wel hoe.  HALS.

Helaas is de rode pet nog regelmatig op haar hoofd.
Maar dan kunnen wij al snel over de petten beginnen en weet ze al wel vlotter het niet uit de hand te laten lopen.
Het is nou eenmaal een pittig ding die weet wat ze wilt.
En als t dan anders gaat, moet ze even schakelen, maar dat doet ze nu dus wel!! Eerst niet.
Dus, ja het gaat super goed al met al.
En je mag ons verhaal gerust op site plaatsen.
We zijn erg blij dat we toen bij jou terecht zijn gekomen. Het was laagdrempelig en heel effectief.
Sommige dingen kun je soms niet alleen als ouder en dan is het prettig om van iemand  anders daar een andere kijk op te krijgen met handvatten.
Super bedankt!

Jongen van 12 jaar

Het gaat goed met hem, zowel thuis als op de Pax.
Heb het er nog wel met zijn mentor over gehad en hem tevens het eindverslag gemaild.
Nogmaals bedankt voor alles.
Wij hebben het als zeer nuttig ervaren, door de hectiek na de bijeenkomsten bij jou heb ik er van hem zelf niet heel veel van teruggehoord.
Hij zit hier nu thuis met een nieuw vriendje een spelletje te doen, dat maakt mij al heel blij.
Hij zit op de pax in een klas met allemaal vreemde kindjes, kan een nieuwe start maken.

Meisje van 9 jaar

Ze heeft een goede start gemaakt op school. Ze is vrolijk en heeft er zin in.
Volleybalkamp vond ze erg leuk. De dominante meiden heeft ze links laten liggen en ging haar eigen gang
Afgelopen training was ze wel in tranen want zij wilde graag trainen maar de andere meiden waren aan het klooien. Ik heb haar toen een zetje gegeven dat ze het aan de trainer zou zeggen, dat deed ze mooi. Waarnaar het probleem opgelost werd. Haar gevoel was na de training nog niet helemaal goed maar ze was blij dat ze het had aangegeven.
Ze geeft zelf aan dat ze niet zo zeer aan de petten denkt maar automatisch de handelingen van de petten gebruikt. Ik denk dat dat erg positief is!
Ze heeft vooral bij jou geleerd om sterk te zijn en (onbewust) de petten te gebruiken.
Ze geeft aan dat ze alle oefeningen leuk vond. Er is niks wat niet leuk was!
Kortom, wij vonden het erg prettig om samen te zorgen dat onze dochter sterker werd! Ik denk dat dat wel gelukt is! Dankjewel!

Meisje van 7 jaar begeleiding in het verwerken van scheiding

Wij merkten dat het met onze dochter niet zo goed ging tijdens onze scheiding. Ze praatte weinig over haar gevoelens en sloot zich van ons af en kon heel erg boos worden. Iemand adviseerde juntos. Zeis hier begonnen en is zo enorm opgeknapt hierdoor,ze heeft echt geleerd om met haar gevoelens om te gaan. En ook het toepassen van bepaalde acties in sommige situaties. Ze is weer een blij onbezorgd kind.

Jongen 8 jaar had vaak ruzie thuis en werd op school niet goed begrepen

I zijn beleving: Fijn, leuk, de petten waren fijn, alles vond ik leuk. (Zijn I zijn woorden) Mijn beleving (moeder) I heeft er veel aan gehad, de petten waren idd heel fijn in gebruik. Zo kon er beter gecommuniceerd worden. Het ligt ook niet altijd aan I als er ruzies ontstaan. Maar ook verven naar beleving, was prettig, zo ook de gesprekken en interesse. Ivan gaat nu een goede start maken in groep 5. Nogmaals we hebben veel aan je gehad. Heb je naam ook deze week weer aantal keer laten vallen, dat zegt genoeg!

Volwassenvrouw met paniekaanvallen

Terugkijkend op onze sessies heb ik er een goed gevoel aan over gehouden. Ik wilde graag mijn gedrag aanpassen. Ik had veel last van angstige (pieker) gedachten die mij veel onrust brachten. Na kennisgemaakt te hebben met jou als gedragsspecialist vroeg ik mezelf af of jij misschien ook iets voor mij zou kunnen betekenen. Nu een aantal sessies later kan ik volmondig zeggen van wel. Door heel cognitief mijn gedrag in kaart te brengen en samen hardop te denken, heb ik het gevoel dat mijn gedrag daadwerkelijk veranderd is. Door o.a. mindfull te denken heb ik geleerd meer te genieten van het hier en nu. Het focussen op de toekomst en het terugkijken naar het verleden hebben mij veel onnodige onrust gebracht. Door hier samen naar te kijken en dit te bespreken is mijn gedrag veel inzichtelijker geworden. Het resultaat is meer innerlijke rust en acceptatie. Bedankt hier voor!

Verslag SPG

Hierbij een kort verslag van onze ervaring met de deelname van onze dochter aan de speelpraatgroep: Ze is vorig jaar in de speelpraatgroep terecht gekomen omdat ze regelmatig ruzie had met klasgenoten.

Onze indruk als ouders:

Ze heeft geleerd beter na denken voordat ze reageert op situaties en is zich beter bewust van de gevolgen van haar reacties. Het toegepaste systeem met de gekleurde petten maakt het voor ons ook mogelijk in thuissituaties direct te verwijzen naar wat ze geleerd heeft in de speelpraatgroep. Ze wordt minder snel boos en denkt meer na voor ze reageert. Dit heeft ook uitwerking op haar schoolprestaties. Als ze bijvoorbeeld vast komt te zitten met haar huiswerk, omdat ze iets niet snapt, is haar eerste reactie om boos te worden en te denken dat ze het niet kan. Door terug te denken aan de spg-lessen, wordt ze rustig en kan dan verder gaan met haar huiswerk. En hetzelfde gebeurt op school: waar ze eerder vastliep in toetsen, kan ze nu beter omgaan met die stress-situaties.

Dochters:

Ze vond de lessen in eerste instantie gewoon erg leuk en zegt zelf ook ervan geleerd te hebben niet zo snel boos te worden en zich niet zo met klasgenootjes te bemoeien. Wij ervaren de speelpraatgroep dus als zeer zinvol en zijn jullie dankbaar voor jullie inzet.

Weer zelfvertrouwen!

Kind:

Ik ging naar Danielle omdat ik niet goed in mijn vel zat en meer zelfvertrouwen wilde. Daar hebben we aan gewerkt. We hebben oefeningen gedaan om beter in mijn vel te komen zoals aangeven waar mijn grenzen zijn. Dat was heel fijn. Ik heb nu meer zelfvertrouwen en zit beter in mijn vel.

Ouders:

Wij merkten dat onze zoon last had van faalangst. Daardoor was hij gefrustreerd, somber en verdrietig. Onze hulpvraag voor Danielle was om onze zoon hierbij te helpen. Na iedere sessie volgde er een verslag. Fijn te weten hoe de sessie gegaan was en welke opdrachten hij mee kreeg. Wij als ouder konden onze zoon hierin begeleiden. We zijn fijn geholpen door Danielle. Wat 5 sessies van 1 uur kan doen! Onze zoon gelooft weer in zichzelf!

Leerkracht:

In de klas merk ik ook dat hij steeds meer 'los' komt. Hij zoekt meer contact met mij en met andere kinderen. Zijn werkhouding wordt sinds een aantal weken ook steeds beter. Hij wil nu echt gaan werken en dingen leren en dat zag ik in het begin van dit schooljaar nog niet zo. Erg leuk!

Zelfverzekerd en weerbaar

Mijn dochter is bij Danielle geweest omdat ze onzeker was, verlegen en wel wat sterker in haar schoenen mocht staan. Ik ben blij dat we zijn geweest!! Mijn dochter heeft veel geleerd bij Danielle en is hierdoor een stuk zelfverzekerder en weerbaarder geworden. Ze ging altijd met veel plezier naar Danielle toe, kreeg leuke tips en spelenderwijs is ze positief veranderd, kan ze beter omgaan met tegenslagen, kan ze zichzelf beter in een groep presenteren en trekt ze zich minder van anderen aan. Eigenlijk zou ieder kind een paar sessies bij Danielle moeten meemaken, ik heb dan ook al een aantal mensen jou gegevens doorgegeven. Danielle bedankt voor alle goede zorgen!!

Ouders over hun dochter die gepest werd

Onze dochter heeft erg veel aan de bijeenkomsten gehad, ze vraagt zich nog wel eens af wat ze moet doen als ze gepest wordt en dan praten wij daar gewoon over. Wij refereren ook nog wel eens aan de petten als ze vertelt wat ze in bepaalde situaties heeft gedaan. Aangezien ze thuis heel erg mondig is tegen ons, zeggen wij nog wel eens dat ze dit gedrag ook op school moeten laten zien als er iemand vervelend doet, maar op de een of andere manier vindt ze dat toch nog eng. Wij horen of zien gelukkig wel dat ze af en toe wel voor zichzelf opkomt, ze laat zich gelukkig niet meer zo maar opzij zetten! Wat ons betreft waren de sessies erg geslaagd, zeker omdat ze het meteen in de praktijk kon brengen bij kinderen die haar nog niet echt kenden en hierdoor geen 'voorkennis' over haar hadden en niet wisten dat ze eerst ander gedrag vertoonde. Mochten wij in de toekomst denken dat ze baat heeft bij een herhaalsessie dan zullen wij zeker contact opnemen, maar hopelijk is dat niet nodig!

Basisscholen en ouders

Ervaring van basisschool:

Danielle heeft als gedragsspecialist op een uiterst profesionele en empatische wijze leiding gegeven aan een proces om de verstoorde verhoudingen tussen een groep leerlingen te helpen oplossen. Dat heeft ze d.m.v. praat- en behandelsessies op school gedaan, waarbij ook de betreffende ouders een rol kregen. Daarnaast heeft Danielle ook een belangrijke rol gespeeld om een negatieve groepsdynamiek in een groep om te buigen naar een positieve groepshouding. Zij deed dit door observatie in de groep en gesprekken met leerkrachten en interne begeleiding.

Ervaring van ouder op bovenstaand stuk:

We stapten wat sceptisch in het proces. En vroegen ons af in hoeverre de begeleiding wat op zou leveren. Maar, baat het niet, schaden zou het volgens ons in ieder geval niet. Boven onze verwachting kwamen er emoties los die we nooit hadden kunnen vermoeden. Ook wij als ouder hebben geleerd, en ons kind beter leren kennen. Er heeft een positieve verandering plaats gevonden. In plaats van dat de kinderen elkaar meden, spelen ze nu met elkaar. Dat hadden we nooit gedacht ! Petje af Danielle !

Sessie

Ouder:

Deze begeleiding heeft mijn dochter gedaan voor haar slaapproblemen. Ze heeft er wel iets aan gehad en is er ook sterker door geworden. Ze heeft meer zelfvertrouwen en heeft haar eigen ik gevonden. Het is dus zeker aan te raden.

Kind:

Ik vond de cursus wel fijn en ik vond het ook heel leuk om de opdrachten te doen. Vooral het kleien en drama was leuk. Ik heb echt wel iets aan de cursus gehad.

Een zware tijd

Danielle heeft mij geholpen met het verwerken van het verlies van mijn zusje. Samen hadden we als doel gesteld dat ik mijn emoties wil leren loslaten.Danielle is een heel fijn persoon, wie echt naar je luistert en je goede tips meegeeft. Zij heeft mij geleerd om overal bewuster over na te denken en de rust te pakken die iedereen, ik dus ook, nodig heeft. De sessies waren zeer interessant en afwisselend. Ze heeft veel oefenmateriaal en theoretisch naslagwerk waar ze op een leuke manier gebruikt van maakt: van kleien en schilderen tot een oefening om vervelende gedachten van je af te zetten. Kortom, ik ben heel tevreden over Danielle als persoon en haar sessies.

Groep begeleiden

Hoi Daniëlle, Ik vind het vooral erg fijn dat

  • de leerkrachten aangeven energie te hebben gekregen;
  • door jou openingen hebben gezien en gevonden om met de kinderen kansen op te pakken; positieve stimulansen te geven; in gesprek te raken en te blijven
  • dat diverse ouders meer betrokken zijn door de leerkrachten, bij de verwachtingen en wensen t.a.v. het gedrag, de sociale omgang en de emotionele ontwikkeling van hun kinderen.
  • en toch ook wel weer verrassend en bevestigend voor mij dat door een planmatige aanpak je meer bereikt dan door 'even een tip geven zodat de vragende leerkracht denkt vooruit te kunnen'.
  • Dit alles kost dan wel meer energie en tijd. Het was dan ook een prioriteit op dat moment.
Fijn dat daarvoor dan ook gelegenheid genomen en gekregen is door jou en mijn collega's. Bedankt.

Leerkracht met negatieve groepssfeer

Hoi, De meerwaarde was dat ze een gelijke van ons is. Ze gaf bruikbare ideeën en dingen die gelijk in de praktijk inzetbaar waren. Ze liet ons dingen inzien, die anders of juist al fijn waren voor de groep. Ook goed en prettig: Dat ze zich presenteerde aan de groep en de groep op dat moment medeverantwoordelijk liet zijn. Het meest waardevol van de bezoeken van Danielle vond ik dat zij zelf in de praktijk staat en daardoor hele bruikbare tips gaf. Ik denk dat dit voor de leerkrachten als "gelijke" overkwam. Dit geeft meteen een opening.

Groepsanalyse

Ik vond dat je goed luisterde naar wat wij in het eerste gesprek te vertellen hadden over onze groep. Je was goed voorbereid en had al ideeën en tips op papier gezet. Ik kon meteen met deze ideeën, tips aan de slag in de groep. Ik kreeg een nog duidelijker beeld van de groep. Ik bespreek veel meer dingen (positieve en negatieve) met de kinderen. Ik ben me er ook meer van bewust hoe ik reageer op bepaalde situaties. We hebben sommige ouders meer betrokken bij het "functioneren" van hun kind in de groep. Het is fijn om iets te kunnen doen aan.........en om kleine vooruitgang te zien. Dat geeft me weer energie. Ook voelde ik me gesteund door je omdat je me niet het gevoel gaf dat ik het allemaal verkeerd deed, maar juist steunde door opmerkingen als ik had zelf ook problemen in mijn groep, het is wel heftig wat ik allemaal hoor, je doet al veel dingen .....maar ook we kunnen wel iets hieraan veranderen.

De ervaring van M

Ik ben naar Danielle gegaan omdat ik mezelf niet zo goed kon concentreren en het onrustig in mijn hoofd wordt tijdens de toetsen. Nadat ik bij Danielle ben geweest ging het een stuk beter. Tijdens de sessies mocht ik allemaal oefeningen doen en die vond ik erg leuk en leerzaam. Bijv. een touwtje met een pen eraan, dat is een oefening zodat ik me beter kan concentreren. Als ik nu een toets heb dan denk ik in mijn hoofd RUST en dan gaat het een stuk beter. Bedankt voor de goede tips.

Scheiding Ouders

Ik lag vaak te huilen in bed als ik aan papa en mama moest denken. Ik heb met Danielle gesprekjes gehad en gezien dat papa en mama nog steeds erg lief zijn voor mij. Als ik soms nog verdrietig ben denk ik aan een steen en kan ik weer een beetje blijer zijn.

Coaching van M

M. is 5 sessies bij Danielle geweest en dat vond hij elke keer weer erg leuk. Enthousiast kwam hij na de sessies weer thuis en vertelde wat hij zoal geleerd had. Met name de oefening met de pen en een touwtje, concentratieoefening, vond hij erg interessant en iedereen van de familie moest dit ook even uitproberen.

Na de 2e sessie merkte wij al snel dat hij het geleerde kon toepassen op school en m.n. in zijn hoofd rust kon krijgen op momenten dat het nodig was. (toetsen) Tijdens de duur van de sessies heeft M. ook beter gescoord op toetsen. Hierdoor werd zijn zelfvertrouwen ook beter. Kortom verbaasde het ons eigenlijk hoe makkelijk hij dit oppakte en het ook resultaat had. Wij denken ook met name de persoonlijke aanpak en de aandacht die M. krijgt tijdens de behandeling doen hem goed en M. voelt zich ook snel vertrouwd met Danielle. Bedankt voor je inzet en hulp voor M.

©2020 - Juntos Gedragspecialisme